איזה וויסקי הכי מומלץ?

וויסקי מיוצר במדינות שונות בעולם, בכמות של יותר מ- 1.5 מיליארד בקבוקים, בממוצע בשנה. שלוש מדינות טוענות לכתר, הראשונות שהמציאו את הוויסקי, והן : אירלנד, סקוטלנד וארה"ב.

המצאת הוויסקי

קיים מאבק ממושך בין האירים לסקוטים, לגבי הבכורה על המצאת הוויסקי. אחת ההשערות ההיסטוריות, בדבר מקורות הוויסקי, טוענת כי נזירים שהגיעו לאי הבריטי, הביאו איתם את סודות זיקוק האלכוהול, כדי להמיס חומרים לשיקויי מרפא, ובהמשך הוא הוסב לשתייה.

הוויסקי בהודו ויפן

במאה ה- 20 הגיע ייצור הוויסקי גם להודו ויפן. להודו הגיע הוויסקי דרך האימפריה הבריטית ששלטה שם, וליפן הגיע הוויסקי, על ידי בחור יפני בשם מאסטאקה טאקצורו, שלמד כימיה בסקוטלנד, והקים את המזקקה הראשונה של וויסקי ביפן.

גלנפידיך – Glenfiddich

גלנפידיך פרושו עמק הצבאים בגאלית, והוא וויסקי בעל שם עולמי. גלנפידיך מוכר בזכות יכולות ההתיישנות הטובות שלו, וכן בגלל שהוא הסינגל מאלט, כלומר וויסקי שאינו מעורבב. גלנפידיך הוא הוויסקי הראשון שנמכר בכמויות מסחריות, מחוץ לסקוטלנד.

תמונת וויסקי פופה

רויאל סלוט – Royal Salute

הרויאל סלוט הוא וויסקי משובח וייחודי, מבית האחים שיבאס, המורכב מבלנד של וויסקים, המיושנים 21 שנים ומעלה. לרויאל סלוט טעם וניחוח עשיר, והוא יוצר לכבוד הכתרתה של המלכה אליזבת השנייה, ב- 1953.

בלו לייבל – Blue Label

ראשיתו של ג'וני ווקר בלו לייבל, היה בניסיונותיהם של מייסד המזקקה ג'ון ווקר ובנו, לייצר וויסקי בלנדד חדש ואיכותי במיוחד, עבור בני האצולה והמעמד הגבוה. בלו לייבל הוא המשקה היוקרתי ביותר של מותג ג'וני ווקר, והוא מורכב מ- 16 ממותגי הוויסקי הסקוטי המשובחים ביותר, אשר חלקם מיושנים בין 50 ואף 60 שנים.

לסכום

המדינות הטוענות להמצאת הוויסקי הן: אירלנד, סקוטלנד וארה"ב. 3 סוגים מומלצים של וויסקי הם: גלנפידיך, רויאל סלוט ובלו לייבל, הניתנים לרכישה ב "פופה טבקו". וויסקי גלנפידיך הוא בעל שם עולמי, בזכות יכולות ההתיישנות הטובות שלו, הרויאל סלוט הוא וויסקי משובח, המורכב מבלנד של וויסקים, המיושנים 21 שנים ומעלה, והבלו לייבל הוא משקה יוקרתי, המורכב מ- 16 מותגי וויסקי סקוטי משובחים.

לסיכום

אהבתם? שתפו!

עוד תוכן באותו נושא...

וויסקי
אלכוהול
מה ההבדל בין סוגי הוויסקי השונים

זיקוק אלכוהול החל ככל הנראה באזור שבו אנחנו חיים, המזרח התיכון, בסביבות המאה השמינית לספירה. באירופה של אותה תקופה ועד לסוף ימי הביניים, לא היה

Scroll to Top

חברי פופה טבקו?

התחברות
הרשמה

הרשמה דרך רשתות חבריות

או לחלופין

התחברות דרך רשתות חבריות

נרשמים לניוזלטר ומקבלים

קופון בגובה 5% הנחה!

*בעת רישום הינך מאשר\ת קבלת דיוור מאיתנו *קוד הקופון תקף ל48 שעות בלבד, לא ניתן לשימוש עם קופונים אחרים (ללא כפל מבצעים) ט.ל.ח

היי!

עזרו לנו לשפר את השירות שלנו על ידי מענה על שאלון קצר

מה לדעתך ניתן לשפר באתר?

*שאלון זה הינו אנונימי