רעיונות למשקאות עם ערק

מהו ערק בכלל?

ערק הוא משקה אלכוהולי השייך למשפחת משקאות גדולה בשם אניס. לרוב הוא מיוצר במדינות ערב כמו סוריה, לבנון, מצרים, ירדן וישנם מקומות גם בארץ המייצרים ערק. בבסיס הכנת המשקה מתסיסים ענבים ואז מזקקים את הנוזל המותסס בכדי להעלות את ריכוז האלכוהול. רגע לפני זיקוק הנוזל מוסיפים זרעי/עלי אניס מיובשים וזהו המרכיב העיקרי הנותן את הטעם החזק והייחודי של הערק.

משקאות שונים

כיוון שהערק הינו תרכובת ייחודית בעל טעם מדויק רק לו, התפתחו במהלך השנים כמה דרכים שונות לשתות אותו. לא לכולם פשוט לשתות אותו בצורתו הנקייה בעקבות טעמו החזק, ולכן יפורטו כאן כמה רעיונות למשקאות קלילים שניתן לשלב איתו.

משקה ערק לימונים, הוא משקה קיצי וקליל שהופך את טעם האניס החזק לצורת שתיה קלילה יותר בעזרת הלימונים והנענע. למשקה זה משתמשים בקוביות קרח המדללות טיפה את הטעם המר, גבעולי נענע המוספים טריות ומיץ לימון סחוט למען החמיצות ויצירת ניגודיות.

משקה ערק אשכוליות אדומות, נחשב למשקה המגביר קצב וגורם לשותה להרגיש מגוון טעמים מיוחדים בלגימה אחת. הוא מורכב לרוב מסוכר, שומר, נענע, מיץ אשכוליות אדומות, קרח כתוש ולא מעט ערק. הצבע המיוחד של המשקה בשילוב הטעם החזק המעורב מפירות וערק מאפשרים חווית שתייה מוצלחת.

משקה ערק שקדים, או בשמו הנוסף רוזטה, הוא משקה ים תיכוני שמח ומתקתק שמעלה את מצב הרוח ומשתלב לרוב במסיבות צהרים או במהלך היום בשל הקלילות המלווה איתו. משקה זה מבוסס על רכז שקדים ובעל טעם מתוק ולכן מוסיפים לרוב רכז של לימון ובכך נוצרת ניגודיות בין המתוק לחמוץ.

פונץ' ערק, משקה זה הוא משקה המכיל לרוב 5 מרכיבים שונים ובגלל שבכל מקום מכינים אותו קצת אחרת, ניתן לראות בו כקוקטייל הפתעות. הוא יכיל לרוב תבלינים, לימון, סוכר, מים וערק ובשביל להנות ממנו צריך מאוד לאהוב כמה טעמים במשקה אחד.

ערק ערנבים הינו ערק בטעמים ממש טעימים וכיפים הם מתאימים כמעט לכל אירוע וממש כיף לשתיה.

לסיכום

בזכות הייחודיות של משקה הערק המבוסס על האניס, ניתן להכין ממנו כמה משקאות שונים ומגוונים המתאימים לחיך של כל אחד. יש להכיר מה אתה אוהב במשקה האלכוהולי שלך, בשילוב כמובן השעה ביום בה תרצה לשתות ואין ספק שתצליח למצוא משקה המכיל ערק המתאים לך.

לסיכום

אהבתם? שתפו!

עוד תוכן באותו נושא...

וויסקי
אלכוהול
מה ההבדל בין סוגי הוויסקי השונים

זיקוק אלכוהול החל ככל הנראה באזור שבו אנחנו חיים, המזרח התיכון, בסביבות המאה השמינית לספירה. באירופה של אותה תקופה ועד לסוף ימי הביניים, לא היה

Scroll to Top

חברי פופה טבקו?

התחברות
הרשמה

הרשמה דרך רשתות חבריות

או לחלופין

התחברות דרך רשתות חבריות

נרשמים לניוזלטר ומקבלים

קופון בגובה 5% הנחה!

*בעת רישום הינך מאשר\ת קבלת דיוור מאיתנו *קוד הקופון תקף ל48 שעות בלבד, לא ניתן לשימוש עם קופונים אחרים (ללא כפל מבצעים) ט.ל.ח

היי!

עזרו לנו לשפר את השירות שלנו על ידי מענה על שאלון קצר

מה לדעתך ניתן לשפר באתר?

*שאלון זה הינו אנונימי