הסודות של הוודקה הטובה ביותר

וודקה נחשבת לאחד המשקאות הפופולריים ביותר מבין המשקאות החריפים. הוודקה נחשבת למשקה קל לשתייה, וכזה שניתן להכין איתו גם לא מעט קוקטיילים. גם אם יש לכם סוג מסוים של וודקה אותו אתם אוהבים, כדאי לדעת שבשוק המשקאות ישנם הרבה מאוד סוגים של וודקות. כדי שתוכלו להיפתח לעולמות חדשים, אנחנו כאן עם סקירה על מספר סוגי וודקה.

וודקה

וודקה היא משקה אלכוהולי נפוץ, שמקורו במזרח אירופה. את הוודקה ניתן להכין במגוון דרכים, כאשר המרכזיות שבהן הן זיקוק של תפוחי אדמה או דגנים. היתרון של הוודקה הוא בנקיות שלה. בניגוד למשקאות אחרים, הוודקה לא מכילה כמעט שום רכיב מלבד מים וכמובן אלכוהול. אחוז הכוהל בוודקה משתנה לפי חברות, אולם בדרך הוא עומד על סביבות ה40 אחוז.

בישראל הוודקה זוכה לפופולריות רבה, בעיקר מאז שנות ה90, כאשר העלייה הגדולה מברית המועצות הביאה בכנפיה את המשקה הזה. את הוודקה ניתן לשתות בפני עצמה, או בתור תוספת למשקאות אחרים כפי שנספר לכם בהמשך. אם גם אתם רוצים להנות מוודקה איכותית, הדבר החשוב ביותר הוא להכיר את המותגים המרכזיים בתחום. אז כדי שלא תישארו במתח, הנה הם.

וודקה אבסולוט

אי אפשר לדבר על וודקה מבלי להזכיר את אחת הוודקות הכי פופולריות בעולם, הלא היא וודקה אבסולוט. את הוודקה הזו ניתן לזהות בקלות באמצעות הבקבוק השקוף בעל הצורה העגולה. המקור של הוודקה הזו הוא בשבדיה, וההפקה שלה נעשית דווקא באמצעות חיטה. המסורת היא אחת העקרונות המרכזיים שמנחים את החברה, מה שהוביל אותה לשמור על דרך הייצור מאז היוסדה.

כאמור, הוודקה יכולה להיות קצת כבדה לשתייה, במיוחד עבור מי שלא מורגל בשתייה של משקאות חריפים. זו בדיוק הסיבה שחברת אבסולוט מאפשרת לכם להנות מוודקה בטעמי פירות שונים. הוודקה הזו היא בעלת אחוז אלכוהול זהה לוודקה הרגילה, אולם הטעם שלה מאפשר לכם לשתות אותה בצורה נעימה יותר.

וודקה בלוגה

אם אתם אנשים שהאיכות היא מה שחשוב להם, הוודקה הזו מיועדת במיוחד עבורכם. בלוגה היא וודקה אותנטית שהייצור שלה נעשה ברוסיה, תוך כדי הקפדה על תקני הייצור המחמירים ביותר. הטעם של הבלוגה נחשב לעדין יחסית מבין הוודקות האחרות, והיתרון שלה הוא שגם אחרי הפתיחה תוכלו לשמור אותה לזמן רב בשל הפקק האיכותי שנמצא עליה שאוטם את הבקבוק לחלוטין.

וודקה גריי גוס

אי אפשר לדבר על אלכוהול מבלי להזכיר את הצרפתים, ובזכות וודקה גריי גוס אנחנו יכולים לעשות את זה. את הגריי גוס אנחנו יכולים לזהות בעזרת הבקבוק הגבוהה עם הגוונים הכחולים, שבולט לעין בכל מדף של וודקות. בדיוק כמו הבלוגה, גם הגריי גוס נעשית בעזרת זיקוק של חיטה, והמים שבהם משתמשים כדי להכין אותה הם מי מעיין טהורים, שעוזרים לנו להנות מוודקה צלולה במיוחד.

וודקה מולין

אם כבר הזכרנו משקאות צרפתיים, אז לא רבים יודעים אבל גם וודקה מולין היא משקה שמקורו בארץ הבגט. הוודקה הזו אמנם פחות ידועה בישראל, אולם אניני טעם מעדיפים אותה במקרים רבי על פני האלטרנטיבות האחרות. המולין נחשבת לוודקה נקייה במיוחד, ודרך הייצור שלה עוברת במסורת כבר דורות רבים במקום שבו מייצרים אותה בצרפת.

וודקה פינלנדיה

כפי שניתן להבין מהשם שלה, המקור של הוודקה הזו הוא בפינלנד. פינלנד שגובלת ברוסיה כנראה קיבלה השראה מהשכנים שלה כדי ליצור את המשקה הזה, אולם בעולם הוודקה הפינלנדיה נחשבת לאחת הטובות שבהן. הוודקה הזו קיימת לא רק בצורה טבעית אלא גם עם ניחוחות של פירות שונים, עבור מי שקשה לו עם הוודקה הרגילה. בישראל, זו נחשב לאחת הוודקות הכי פופולריות בשוק.

וודקה סמירנוף

סמירנוף היא וודקה עתיקה שקיימת עוד מהימים שלפני המהפכה הקומוניסטית ברוסיה. עם השנים החברה עברה תהפוכות רבות וכיום היא שוכנת בארצות הברית. הסמירנוף מכילה קצת פחות מ40 אחוז אלכוהול, מה שהופך אותה לבחירה מועדפת עבור מי שלא אוהבים את הוודקות הכבדות יותר. הסמירנוף בעלת טעם ניטרלי, והחברה נצמדת למתכון הישן שלה כבר שנים רבות.

קוקטיילים

אם אתם לא משתייכים לקבוצה של אנשים שאוהבים וודקה בשל החריפות של המשקה, ייתכן שדווקא בתור בסיס לקוקטיילים שונים זו יכולה להיות בחירה טובה. הוודקה נחשבת למשקה בעלת טעם ניטרלי בניגוד לוויסקי למשל, מה שהופך אותה להיות בסיס נהדר עבור אותן קוקטיילים. כפי שהזכרנו, ישנם גם וודקות בטעמים שונים, ככה שתוכלו לגוון בהחלט את הקוקטיילים שלכם.

מחירים

משקאות אלכוהוליים הם לא דבר זול, ובמיוחד בשנים האחרונות חלה התייקרות משמעותית במחיר שלהם, התייקרות שלא פסחה גם על הוודקה. עם זאת, יש הבדלי מחיר די משמעותיים בין החברות השונות, כך שגם בתקציב נמוך תוכלו לקנות בקבוק וודקה ולהנות ממנו. עליכם להיזהר מזיופים של המשקה, ולכן את הוודקה קנו רק בחנות שאתם יכולים לסמוך עליה.

שתו בזהירות

כאמור, וודקה היא משקה נהדר, ואין דבר כיף יותר מלסיים ערב עם שוט של וודקה איכותית. יחד עם זאת עליכם לזכור שהוודקה מכילה לא מעט אלכוהול, מה שעלול לגרום לנזקים בריאותיים כבדים. שתייה במידה היא בהחלט דבר חיובי, אך זכרו להיזהר ולא לשתות יותר מידי כדי שתוכלו להמשיך להנות מוודקה טובה עוד שנים רבות.

לסיכום

משקה הוודקה נחשב לאחד המשקאות האלכוהוליים הכי פופולריים בעולם. גם בישראל ישנם לא מעט אנשים שמבחינתם וודקה היא המשקה המועדף. את הוודקה ניתן לשתות כמו שהיא, או להשתמש בה בתור בסיס לקוקטיילים רבים. הטעם היחסית ניטרלי של הוודקה הופך אותה להיות בסיס נהדר עבורם. זכרו רק שהוודקה מכילה אחוז גבוה של אלכוהול, אז רק תקפידו לשתות במידה.

לסיכום

אהבתם? שתפו!

עוד תוכן באותו נושא...

וויסקי
אלכוהול
מה ההבדל בין סוגי הוויסקי השונים

זיקוק אלכוהול החל ככל הנראה באזור שבו אנחנו חיים, המזרח התיכון, בסביבות המאה השמינית לספירה. באירופה של אותה תקופה ועד לסוף ימי הביניים, לא היה

Scroll to Top

חברי פופה טבקו?

התחברות
הרשמה

הרשמה דרך רשתות חבריות

או לחלופין

התחברות דרך רשתות חבריות

נרשמים לניוזלטר ומקבלים

קופון בגובה 5% הנחה!

*בעת רישום הינך מאשר\ת קבלת דיוור מאיתנו *קוד הקופון תקף ל48 שעות בלבד, לא ניתן לשימוש עם קופונים אחרים (ללא כפל מבצעים) ט.ל.ח

היי!

עזרו לנו לשפר את השירות שלנו על ידי מענה על שאלון קצר

מה לדעתך ניתן לשפר באתר?

*שאלון זה הינו אנונימי