מה ההבדל בין סוגי הוויסקי השונים

זיקוק אלכוהול החל ככל הנראה באזור שבו אנחנו חיים, המזרח התיכון, בסביבות המאה השמינית לספירה. באירופה של אותה תקופה ועד לסוף ימי הביניים, לא היה כל כך הרבה אלכוהול, משום שהוא היה יקר במיוחד, ולא היה בשימוש של ההמונים. צרכו אותו בעיקר השכבות הגבוהות באוכלוסייה, שנטו לשתות בעיקר יין. זאת כחלק מתחושה של נעלות תרבותית על פני העמים הברבריים ששתו משקה הדומה לבירה המודרנית המוכרת לנו היום. עם זאת, במאה ה-15 החל להתפשט הידע בנוגע לזיקוק דגנים לכדי יצירת אלכוהול ברחבי אלכימאים אירופאיים, וכך נולד המשקה המוכר לנו היום – הוויסקי.

למה לוויסקי קוראים וויסקי?

המקור של משקה הוויסקי הוא בסקוטלנד של המאה ה-15. בראשית דרכם של המשקאות האלכוהוליים, הם כונו בלטינית אקואה ויטה – מי החיים. השם התגלגל ועבר טרנספורמציות שונות, עד שהתקבע השם וויסקי.

איך מכינים וויסקי?

וויסקי מכינים בתהליך של התססת דגנים מסוגים שונים וזיקוק הנוזלים שתססו. לאחר מכן מעבירים את הנוזל להתיישנות בחביות עשויות עץ אלון, הנפוץ במיוחד באזורי סקוטלנד ואירלנד המיוערים והפסטורליים. כדי שמשקה יעמוד בתנאים ויוכל להיקרא וויסקי, הוא צריך להכיל לפחות 40 אחוזי אלכוהול בנפחו. צבע המשקה הוא חום, צהבהב ואדמדם.

באיזה אופן נהוג לשתות וויסקי?

כמו משקאות אלכוהוליים רבים, גם לוויסקי יש צורות שונות של צריכה. הצורה הנפוצה ביותר של שתיית וויסקי היא בכוס ייעודית בלי תוספות. עם זאת, יש רבים המעדיפים להוסיף קרח לוויסקי, כדי שהמשקה יחליק בגרון ביתר קלות. לצד זאת, ישנם סוגים שונים של קוקטיילים המכילים וויסקי לצד משקאות נוספים, כמו מנהטן או וויסקי סאואר.

במה נבדלים ביניהם סוגי הוויסקי השונים?

ההבדל העיקרי בין סוגי הוויסקי השונים הוא הרכב הדגנים, כלומר מה הוא החומר הבסיסי ממנו מכינים את המשקה. משקאות וויסקי רבים הם התססה וזיקוק של דגן השעורה. על כן, הקטגוריה השנייה של משקאות וויסקי היא הקטגוריה של וויסקי שלא מיוצר על ידי שעורה אלא על ידי שימוש בדגנים אחרים, כמו חיטה, שיפון או תירס. ישנם גם משקאות וויסקי המכילים נוזלים מותססים משעורה ודגנים אחרים יחדיו.

מה הן ארצות הייצור של הוויסקי?

וויסקי אמנם הגיח לאוויר העולם בסקוטלנד, אבל הוא התפשט ברחבי העולם למדינות שונות, ועל כן צבר דרכי הכנה וזיקוק שונות בכל מקום אליו הגיע המשקה. הוויסקי הסקוטי נחשב לוויסקי המקורי ויש לוט מקום של כבוד ברחבי צרכני הוויסקי בעולם. כדי שמשקה וויסקי ייחשב לוויסקי סקוטי הוא צריך להיות מיושן בחבית העשויה עץ אלון למשך לפחות שלוש שנים. צורה נוספת של המשקה היא הוויסקי האירי. הוויסקי האירי היה בעבר בוויסקי הפופולארי ביותר. גם הוא מיושן בחבית עץ, אבל לא בהכרח בחבית העשויה מעץ אלון. הטעם שלו חזק פחות מהטעם של הוויסקי הסקוטי. בארצות הברית יש סוגי הכנה שונים של וויסקי, הנבדלים ביניהם בעיקר באחוז האלכוהול ובמשך היישון בחבית העץ. בשנים האחרונות הוויסקי היפני הולך וצובר פופולאריות משל עצמו. טעמו דומה לטעם של הוויסקי הסקוטי, אולם זה היפני מיושן בחביות מעץ אלון מקומי ברוב המקרים.

גלנפידיך

גלנפידיך הוא וויסקי סקוטי מסוג סינגל מאלט, כלומר וויסקי המיוצר מדגן השעורה בלבד. עד להשקתו של הוויסקי גלנפידיך ברחבי אירופה והעולם, וויסקי מסוג סינגל מאלט לא היה פופולארי ונפוץ במיוחד. אולם, מאז שיווקו של המותג אל מחוץ לסקוטלנד, הוא פתח את השער בפני מותגים נוספים של וויסקי מסוג סינגל מאלט, לשימושם של צרכנים נוספים מרחבי העולם שאהבו את טעם המשקה.

גלנליווט

גלנליווט הוא מותג וויסקי נוסף מסוג סינגל מאלט, כלומר מיוצר מדגן השעורה, וגם הוא מיוצר בסקוטלנד. המשקה הזה מיוצר גם על ידי שימוש במי באר עשירים במיוחד במינרלים. הוויסקי עובר יישון בחביות עץ אלון. המים עוברים תהליך של סינון טבעי באדמות גרניט הנמצאות באזור צפון מזרח סקוטלנד.

ג'וני וולקר

ג'וני וולקר הוא אחד ממותגי הוויסקי המוכרים והידועים בעולם. הוא מיוצר על ידי זיקוק של שעורה בתוספת זיקוק של דגנים נוספים. גם ג'וני וולקר הוא וויסקי המיוצר בסקוטלנד. עם זאת, מדובר על מותג מוכר במיוחד ברחבי העולם, שמוכר מיליוני בקבוקים מדי שנה במעל מאה מדינות ברחבי העולם. למותג יש משקאות וויסקי שונים, המזוהים על ידי צבעים שונים המשויכים לכל מוצר ומוצר, כמו אדום, שחור, פלטינום ועוד.

ג'ק דניאלס

ג'ק דניאלס גם הוא מותג וויסקי מוכר ברחבי העולם. זה הוא מותג וויסקי אמריקאי, המיוצר בעיקר מזיקוק של דגן התירס. הוויסקי מסונן דרך פחם פעיל. את המזקקה הקים אדם בשם ג'ק דניאל, ומכאן שמו של המותג ג'ק דניאלס. ג'ק היה בין 13 בלבד כאשר הקים את המזקקה שלו בטנסי. מעניין לדעת שבארצות הברית, כל מדינה יכולה לחוקק חוקים להגבלת צריכה של אלכוהול בתחומה. בטנסי אסורה מכירת אלכוהול, והמשקה נמכר בה רק בחנות המפעל.

כאן תוכלו לרכוש מגוון רחב של וויסקים שונים מרחבי העולם! ולקבל עד הבית. הזמינו עכשיו!

לסיכום

אהבתם? שתפו!

עוד תוכן באותו נושא...

הוודקה הטובה בעולם?
אלכוהול
הסודות של הוודקה הטובה ביותר

וודקה נחשבת לאחד המשקאות הפופולריים ביותר מבין המשקאות החריפים. הוודקה נחשבת למשקה קל לשתייה, וכזה שניתן להכין איתו גם לא מעט קוקטיילים. גם אם יש

Scroll to Top

חברי פופה טבקו?

התחברות
הרשמה

הרשמה דרך רשתות חבריות

או לחלופין

התחברות דרך רשתות חבריות

נרשמים לניוזלטר ומקבלים

קופון בגובה 5% הנחה!

*בעת רישום הינך מאשר\ת קבלת דיוור מאיתנו *קוד הקופון תקף ל48 שעות בלבד, לא ניתן לשימוש עם קופונים אחרים (ללא כפל מבצעים) ט.ל.ח

היי!

עזרו לנו לשפר את השירות שלנו על ידי מענה על שאלון קצר

מה לדעתך ניתן לשפר באתר?

*שאלון זה הינו אנונימי