מה ההבדלים בין הוודקות השונות ואיך מזהים זיופים

וודקה היא אחד המשקאות החריפים הנפוצים ביותר ברחבי העולם. עיקר התפוצה של הוודקה היא במדינות הגוש הסובייטי לשעבר, ביניהן קיימים ויכוחים לגבי המקור הראשונה של הוודקה והיכן בדיוק היא הומצא והייתה בשימוש לראשונה. מהוודקה ניתן להכין קוקטיילים שונים ובכך לייצר חוויות שתייה מגוונות. המשקה מכיל כמות אלכוהול גדולה, ועל כן מספיקה צריכה של כמות קטנה ממנו בעבור אדם יחיד כדי להתחיל ולהרגיש את ההשפעה הפיזית של האלכוהול על הגוף והתודעה.

איפה הומצאה הוודקה?

ישנו ויכוח בין פולין ורוסיה בנוגע לשאלה, מי המדינה שהמציאה את משקה הוודקה. בעוד שהמשקה מזוהה בעיקר עם רוסיה, ישנה טענה פולנית לפיה הוודקה הומצאה דווקא בפולין. הראיה בה משתמשים הפולנים לאישוש הטענה שלהם היא שהוודקה הוזכרה לראשונה בכתיבה הפולנית במאה ה15, בעוד שהתיעוד הראשון שלה בכתיבה הרוסית מתוארך לכ300 שנה לאחר מכן בערך. בכל מקרה, הוודקה בעלת מקום של כבוד בשתי המדינות, והתפוצה העיקרית שלה היא בקרב מדינות הגוש הסובייטי לשעבר, אם כי כאמור היא הפכה לאחד המשקאות הנפוצים במדינות רבות שונות ברחבי העולם.

כיצד מכינים וודקה?

בדרך כלל משקה הוודקה מופק מהתססה וזיקוק של תפוחי אדמה או דגנים. מדובר על רכיבים שניתן היה להשיג בכלות יחסית באותן מדינות, ועל כן בדרך כלל השתמשו בהם כדי לייצר משקאות אלכוהוליים וודקה.

כיצד ניתן לצרוך וודקה?

הצריכה של וודקה מתבצעת כאשר המשקה קר כקרח. קירור המשקה גורם לטעם שלו להיות פחות חריף, ועל כן הוא הופך לקל יותר לשתייה והתחושה היא שהוא מחליק בגרון ביתר קלות. יש הנוהגים לשתות את המשקה מתוך כוס שגם היא קפואה, או אפילו כוס העשויה מקרח ברובה או בחלקה. לצד זאת, ישנם מספר קוקטיילים מוכרים של וודקה. אחד הקוקטיילים המוכרים יותר של המשקה נקרא בלאדי מרי. מדובר על ערבוב של וודקה ומיץ עגבניות.

במה נבדלים סוגי הוודקה השונים?

ישנם מספר מותגי וודקה שקיימים. הם נבדלים בראש ובראשונה באחוז האלכוהול במשקה. וודקה יכולה להיקרא וודקה באופן רשמי במידה והמשקה מכיל 35-70 אחוזי אלכוהול בנפח. בנוסף, אופן ההתססה והזיקוק יכול להשתנות, כמו החומר אותו מתסיסים – דגנים שונים כגון חיטה ושעורה או תפוחי אדמה. בנוסף, מותגים שונים מייצרים וודקות בטעמים שונים. כל חברה היא בעלת שם אחר ואופני פרסום, שיווק והפצה שונים.

וודקה ואן גוך

וואן גוך זה מותג וודקה המיוצרת בהולנד על בסיס חיטה. חברת וואן גוך מייצרת לא רק וודקה אלא גם משקה אלכוהולי פופולארי נוסף – ג'ין. החברה לא מייצרת רק וודקה רגילה אלא וודקה במספר סוגי טעמים, כמו אסאי, טעמי קפה שונים, דובדבן, קוקוס, בננה ועוד. כך ניתן לשתות וודקה בטעמים שונים ומעניינים שמרעננים את חוויית השתייה של המשתמש. המותג נודע לא רק בזכות גיוון הטעמים הרב הקיים, אלא גם כתוצאה מעיצוב הבקבוק, שכולל ציורים שונים בהתאם לטעם המשקה.

אבסולוט

אבסולוט זה מותג וודקה שוודי המציע וודקה המזוקקת גם היא מחיטה. אבסולוט הוא אחד ממותגי הוודקה הנודעים בעולם, לאור קמפיין הפרסום הנרחב שביצעה החברה השוודית ברחבי העולם בשנות ה70-80 בהשתתפות אמנים רבים. גם מותג וודקה זה מציע משקאות וודקה בטעמים שונים, כמו אפרסק, פטל, וודקה מפולפלת, וודקה בטעם אפרסק, וודקה בטעם מנגו, ועוד. בקבוק של וודקה מסוג זה מכיל כ40% אלכוהול בנפחו.

בלוגה

בלוגה זה מותג וודקה רוסי המייצר את המשקה מדגנים. מרכיב חשוב נוסף בוודקה הוא המים הצלולים שבמשקה. הוא מיוצר על ידי שימוש במים ממעיין ברוסיה, שבסביבתו אין שום מפעל או גורם שעלול לזהם את המים, מה שהופך אותם לצלולים ונקיים במיוחד ומעניק למשקה טעם חלק. המותג מייצר גם מוצר נוסף – בלוגה גולד ליין. תהליך הזיקוק של המשקה הוא ארוך, ולוקח בין חודש ל3 חודשים, מה שמביא לכמות מוגבלת ואקסקלוסיבית של בקבוקים המוצעים למכירה. מקור השם של המותג הוא מלווייתן ארקטי בשם זה.

גריי גוס

גריי גוס זה מותג וודקה צרפתי המיוצר משעורה. גריי גוס מיוצר באזור קוניאק בצרפת, מכאן גם מגיע השם של משקה אלכוהולי נוסף, הקוניאק. גם הבקבוק של המותג הזה מזוהה עם עיצוב מיוחד, כאשר הוא מעוטר בברווזים ובדגל צרפת, למרות שהחברה עברה לבעלות אמריקאית.

איך מזהים וודקה מזויפת?

וודקה בפרט, ומשקאות אלכוהוליים בכלל, עלולים להיות מוצגים לצרכן על מדף החנות למרות שהם מזויפים. משקה אלכוהולי מזויף יכיל בדרך כלל כמויות גבוהות של אתנול, שעלול לגרום לבעיות בריאותיות קשות בטווח הקצר במיוחד, כמו עיוורון. אם על הבקבוק לא מוטבע מידע בסיסי, כמו לדוגמא שנת הייצור, הרכיבים המלאים והערכים התזונתיים, שם היצרן וכדומה, מדובר בסבירות גבוהה על משקה אלכוהולי מזויף. לרוב משקאות מזויפים לא יכילו את כמות המשקה שהם אמורים להכיל. ניתן גם לזהות אותם במצב של צבע עכור ביחס לבקבוקים אחרים.

אצלנו תוכלו לרכוש מגוון רחב של אלכוהול ביבוא רשמי במשלוח עד הבית! הזמינו עכשיו!

לסיכום

אהבתם? שתפו!

עוד תוכן באותו נושא...

וויסקי
אלכוהול
מה ההבדל בין סוגי הוויסקי השונים

זיקוק אלכוהול החל ככל הנראה באזור שבו אנחנו חיים, המזרח התיכון, בסביבות המאה השמינית לספירה. באירופה של אותה תקופה ועד לסוף ימי הביניים, לא היה

הוודקה הטובה בעולם?
אלכוהול
הסודות של הוודקה הטובה ביותר

וודקה נחשבת לאחד המשקאות הפופולריים ביותר מבין המשקאות החריפים. הוודקה נחשבת למשקה קל לשתייה, וכזה שניתן להכין איתו גם לא מעט קוקטיילים. גם אם יש

Scroll to Top

חברי פופה טבקו?

התחברות
הרשמה

הרשמה דרך רשתות חבריות

או לחלופין

התחברות דרך רשתות חבריות

נרשמים לניוזלטר ומקבלים

קופון בגובה 5% הנחה!

*בעת רישום הינך מאשר\ת קבלת דיוור מאיתנו *קוד הקופון תקף ל48 שעות בלבד, לא ניתן לשימוש עם קופונים אחרים (ללא כפל מבצעים) ט.ל.ח

היי!

עזרו לנו לשפר את השירות שלנו על ידי מענה על שאלון קצר

מה לדעתך ניתן לשפר באתר?

*שאלון זה הינו אנונימי