הסודות של הוויסקי הטוב ביותר

אם אתם אנשים שאוהבים איכות ויוקרה, ויסקי הוא בדיוק המשקה עבורכם. המשקה שמקורו בסקוטלנד, כבר שנים רבות נחשב למשקה האלכוהולי המועדף על אניני הטעם. הויסקי מגיע אלינו בשלל צבעים וסוגים, וגם בישראל ניתן להשיג היום מאות סוגים של ויסקי. אז כדי שתוכלו להנות מוויסקי איכותי, אנחנו כאן כדי לספר לכם על הסודות של המשקה הכל כך אהוב.

איך בוחרים ויסקי

בכניסה לכל חנות אלכוהול מכובדת, הויסקי הוא כנראה הדבר הראשון שצד את העין שלנו. הבקבוקים הצבעוניים בעלי העיצוב הייחודי לא יכולים לחמוק מהעיניים של אף אחד, אולם הבעיה שבה אנחנו עלולים להיתקל היא חוסר יכולת להחליט על איזה ויסקי ללכת. בין סוגי הויסקי השונים יש מספר קריטריונים שיכולים לעזור לכם להחליט, ובתור התחלה כדאי שתכירו אותם.

מחיר

הנתון הראשון הוא כמובן המחיר של הויסקי. לא משנה מה התקציב שלכם, תהיו בטוחים שניתן להשיג ויסקי בתקציב הזה. בעוד שהבקבוקים הזולים עולים קצת יותר ממאה שקלים לליטר, כאשר אנחנו מטפסים לוויסקי איכותי יותר השמיים הם הגבול מבחינת מחיר. שתיינים וותיקים ידעו להעריך את הבקבוקים היקרים יותר, אבל בתור התחלה, בהחלט ניתן להסתפק בוויסקי במחיר נוח.

מוצא

נתון נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת הוא המוצא של הויסקי. כאמור, המקור של הויסקי הוא בסקוטלנד ועד היום היא נחשבת ליצרנית מספר אחד של המשקה. עם זאת, גם באירלנד ניתן למצוא מזקקות לא רעות, ובאופן כללי יש עוד מדינות שבעולם שבהם התחילו לייצר ויסקי בצורה שיטתית. בשנים האחרונות גם אצלנו בארץ נפתחו מספר מזקקות שמציגות בקבוקי ויסקי נהדרים.

סוג הויסקי

אם עד עכשיו דברנו על נתונים יבשים, עכשיו אנחנו מגיעים אולי להבדל החשוב ביותר בין הוויסקי השונים, הלא הוא המרכיב של הבקבוק. הסוג הראשון הוא ויסקי שנקרא סינגל מאלט, ואת ההגדרה הזו תוכלו לזהות בקלות על גבי הבקבוק. ויסקי כזה הוא ויסקי שעשוי מסוג אחד בלבד, בניגוד לבלנדד שהוא עירוב של מספר סוגי ויסקי לתוך בקבוק אחד.

בקרב חובבי הויסקי יש בדרך כלל העדפה לסיגלים, אולם יש מי שעדיין אוהבים דווקא את הבלנדים. במהדורות מיוחדות של מזקקות מסוימות ניתן למצוא בקבוק שבו כל הויסקי הוא מאותה החבית, דבר שאמנם מעלה את המחיר, אך מעניק לכם ויסקי בטעם מזוקק ונקי.

פרמטרים נוספים

בבחירת הבקבוק יש עוד כמה נתונים שכדאי להכיר. חלק מסוגי הויסקי הם בעלי טעם מעושן. יש מי שעוברם זה תנאי הכרחי לקניית הויסקי, אך יש מי שמעדיפים דווקא ויסקי נקי יותר. עוד נתון שאותו אפשר לראות על גבי הבקבוק הוא מספר השנים שבהם הויסקי שהה ביישון בחביות. בדרך כלל מספר שנים גבוה יותר יעלה את המחיר של הבקבוק אך אין בזה כללים קבועים.

אז אחרי שהבנתם מה בדיוק ההבדל בין בקבוקי הויסקי השונים, הגיע הזמן לבחור לעצמכם אחד כזה. כדי לעזור לכם, הנה סקירה על מספר סוגי ויסקי נפוצים, וכמובן על איזה מהקריטריונים כל אחד מהם עונה. חשוב לציין שאלו לא כל סוגי הויסקי, ולמעשה תקצר היריעה מלפרט על כולם. עם זאת, בתור התחלה יש פה כמה סוגים שכדאי להכיר.  

ג'וני ווקר

ג'וני ווקר הוא אחד הוויסקי הכי מפורסמים בעולם, כאשר בקבוק הבלק לייבל של המזקקה נחשב לאחד הפנים של עולם הויסקי. מבחינת מחיר מדובר על ויסקי שמתאים לכל אחד, ועבור בקבוק של ליטר המחיר הוא קצת יותר ממאה שקלים. היישון של הויסקי הוא במשך 12 שנים, והוא מוגדר בתור בלנדד, לאור העובדה שהוא מעורב ממספר סוגי ויסקי יחד.

גלנפידיך

מזקקת גלנפידיך היא מזקקה סקוטית שמשווקת בכל שנה את מספר הבקבוקים הגבוה ביותר בעולם. למזקקה יש מסורת של מאות שנים בייצור המשקה, והיא אף מחזיקה בסדרות מוגבלות שנמכרות במחירים אסטרונומיים. אם אתם לא יכולים בלי סינגל מאלט איכותי, וטעם הוא דבר שחשוב לכם, לגלנפידיך בהחלט יש מה להציע לכם.

ג'יימסון

אחרי שדברנו בעיקר על ויסקי מסקוטלנד, אי אפשר בלי להזכיר את החברים האירים מג'יימסון. ג'יימסון היא מזקקה אירית שקרויה על שם המייסד שלה, והיא פועלת כבר 250 שנה בשוק הוויסקי. הויסקי של החברה מוגדר כבלנד, ובשל המחיר הנמוך שלו הוא יכול להיות נהדר גם עבור מתחילים. הויסקי של ג'יימסון אינו מעושן, והוא בהחלט מתאים לשתייה במזג האוויר בישראל.

גלנליווט

אם אתם רק נכנסים לעולם השתייה, גלנליווט הוא מותג שכדאי מאוד שתכירו. גלנליווט גם היא מזקקה סקוטית ותיקה, אך בניגוד לאחרות היא לא זונחת את הדור הצעיר, וממשיכה לייצר ויסקי שמתאים גם לשתיינים מתחילים. בהקשר הזה אי אפשר שלא להזכיר את הפאונדרס רזרב, בקבוק לא יקר שגם הטעם שלו יכול להיות שער כניסה נהדר לעולם הויסקי.

ג'ק דניאלס

ג'ק דניאלס הוא מותג ויסקי נפוץ, כאשר הוא הויסקי הראשון שאנחנו מדברים עליו שאינו מיוצר באירופה. המקור של הג'ק הוא בארצות הברית, ולמעשה המחוז שהוא מיוצר בו הוא מחוז שאוסר בכלל על שתיית אלכוהול. הויסקי הזה מיוצר מתירס בניגוד לכל הוויסקי שעליהם ספרנו כאן, וניתן להשיג אותו או בטעם רגיל או בטעם דבש, מה שמעניק לו טעם קליל יותר לשתייה.

לסיכום

ויסקי נחשב לאחד המשקאות הכי פופולריים בעולם, ויש לכך סיבות טובות. המשקה בעל הטעם העמוק מגיע אלינו במגוון צורות, וכל אחד יכול למצוא את הויסקי שהוא אוהב. בבחירת ויסקי יש מספר קריטריונים אותם צריך להכיר, כדי להגיע בסופו של דבר לבקבוק שמתאים לטעם שלכם. כאן קיבלתם סקירה על מספר סוגי ויסקי, וכל מה שנותר לכם זה פשוט להיכנס לחנות הקרובה ולקנות.

לסיכום

אהבתם? שתפו!

עוד תוכן באותו נושא...

וויסקי
אלכוהול
מה ההבדל בין סוגי הוויסקי השונים

זיקוק אלכוהול החל ככל הנראה באזור שבו אנחנו חיים, המזרח התיכון, בסביבות המאה השמינית לספירה. באירופה של אותה תקופה ועד לסוף ימי הביניים, לא היה

Scroll to Top

חברי פופה טבקו?

התחברות
הרשמה

הרשמה דרך רשתות חבריות

או לחלופין

התחברות דרך רשתות חבריות

נרשמים לניוזלטר ומקבלים

קופון בגובה 5% הנחה!

*בעת רישום הינך מאשר\ת קבלת דיוור מאיתנו *קוד הקופון תקף ל48 שעות בלבד, לא ניתן לשימוש עם קופונים אחרים (ללא כפל מבצעים) ט.ל.ח

היי!

עזרו לנו לשפר את השירות שלנו על ידי מענה על שאלון קצר

מה לדעתך ניתן לשפר באתר?

*שאלון זה הינו אנונימי