מה זה סיגריה אלקטרונית ואיך היא עובדת? 

אין מעשן, בין אם סדיר או לסירוגין, שלא שמע על הטרנד העולה בתקופה האחרונה של עישון סיגריה אלקטרונית. זהו קונספט הנכנס לאט לאט לתודעת הציבור, וסוחף איתו סגנון חדש של עישון. זה יותר זול, זה יותר קומפקטי, זה יותר נגיש, זה יותר חם. מה זה סיגריה אלקטרונית, ואיך היא עובדת?

הקדמה

מעשן סדיר? מעשן פעם ב? נמאס לך להוציא המון כסף, לקום עם גרון שחוק, לעסוק בגלגול סיגריה עם טבק בכל פעם שאתה רוצה לצרוך מנה של ניקוטין? הסיגירה האלקטרונית היא הפיתרון המושלם בשבילך. במאמר זה נשאף להסביר מהן סיגריות אלקטרוניות, ממה הן מורכבות, מה הרעיון שעומד מאחוריהן ואיך הן עובדות.

מבוא לסיגריות אלקטרוניות

סיגריות אלקטרוניות הן מכשיר אידוי אדים, שמטרטו להוות דרך אלטרנטיבית לצריכת ניקוטין, תוך שמירה על תהליך העישון ותחושות השאיפה והנשיפה שהמעשנים כל כך אוהבים, תוך הבאת יתרונות רבים לשולחן עליהם נפרט בהמשך. קיימות סיגריות אלקטרוניות רב פעמיות וחד פעמיות, גם להן יתרונות וחסרונות רבים. המגוון הרחב של סוגי ה"וייפים" והסיגריות האלקטרוניות מאפשר התאמה נקודתית לכל צרכני העישון אשר רוצים לעשות את ההסבה מעישון סיגריות רגילות וטבק לעישון סיגירה אלקטרונית.

ממה הן מורכבות

המכשירים הללו מורכבים ברובם מבטרייה, מסליל חימום, ממכשיר שמטרטו המרת תמסיס לניקוטין, ממחסנית ניקוטין נוזלי וממרכיב לנשיפת האדים. הסיגריה האלקטרונית תפעל על "דלק" שהוא תמסיס ניקוטין – נוזל המכיל חומרי ניקוטין, תוספות טעם שונות, מים וחומרים פעילים שיומרו מתמסיס לניקוטין בתהליך השאיפה.

תהליך האידוי

זהו תהליך פשוט ברמה התיאורטית. הסיגריה האלקטרונית תכיל תרסיס (מרכיביו מופיעים לעיל), אשר יתחמם על ידי סליל חימום עד לטמפרטורת אידוי. כאשר יהפוך למצב צבירה גז, או במילים אחרות – לאדים, ישחרר ניקוטין אקטיבי ואת הטעם לפיו מאופיין, ויעושן כמו סיגריה רגילה. תחושת העישון שונה משל שאיפת עשן לריאותנו ונשיפתו, ולעיתים תידרש תקופת אדפטציה והתרגלות לתחושתו השונה.

יתרונות הסיגריה האלקטרוניות

יתרונות השימוש בסיגיריות אלקטרוניות רבים ונרחבים. ראשית נציין את יתרונות הפן הבריאותי – מכיוון שבתהליך עישונה ואידוי הניקוטין לא מיוצר עשן אשר יישאף לריאות במהלך עישון סיגריות או טבק רגיל, נחשוף את ריאותינו לסכנות מופחתות בהרבה מבמהלך עישון סטנדרטי. קיימים מחקרים שונים אשר מנסים להוכיח את סכנות עישון הסיגריה האלקטורנית. עם זאת, לא קיימים מאמרים בעלי הוכחות חותכות המקשרים עישון סיגריות אלקטרוניות לתופאות לוואי קיצוניות ומסכנות, כמו שמגיעות עם עישון סיגריות וטבק. שנית, ניגע ביתרונות פן הנוחות – הסיגריה האלקטרונית, בין אם רב פעמית או חד פעמית, קלה לסחיבה בהרבה ממוצרי גלגול טבק, ופחות מסורבלת מנשיאת חפיסת סיגריות. היא מאפשרת עישון ארוך ואחיד יותר מאשר עישון רגיל. מהיותה מעוצבת במטרה קומפקטית, היא הרבה יותר נוחה לתפעול יום יומי, בין אם לעישון סדיר או לסירוגין. לבסוף, ניגע ביתרונות הפן הכספי, הלא הוא חשוב ואף קריטי למעשנים סדירים – עלויות הסיגריות האלקטרוניות נמוכות ונוחות לכיס בהרבה מעלויות עישון טבק או חפיסות, אפילו אם קונים אותן בכמויות גדולות. ההבדל הוא משמעותי ומורגש.

סיגריה אלקטרונית חד פעמית

הסיגריה האלקטרונית החד פעמית נצרכת על בסיס כמות שאיפות קבועה מראש. לאחר סיום כמות השאיפות המתוכננת, לא ניתן למלא אותה מחדש. יתרונותיה הם הגודל הקומפקטי שלה ונוחות השימוש שהיא מקנה – פשוט קונים סיגריה אלקטרונית חד פעמית, מעשנים אותה, ולאחר מכן זורקים אותה לפח. החסרונות שלה הם חוסר היכולת למלאה מחדש, והצורך ברכישת מכשיר חדש לאחר שימושה. חיסרון זה מוביל גם לעלויות גבוהות יותר במהלך עישון קבוע. היא מומלצת למעשנים בתכיפות נמוכה, למעשנים המחפשים נוחות נשיאה ותפעול ולמעשנים ללא שיקול כלכלי רב.

סיגריה אלקטרונית רב פעמית

הסיגריה האלקטרונית הרב פעמית מבוססת על תרסיס במילוי של יותר מפעם אחת. היא פחות קומפקטית מהסיגריה האלקטרונית החד פעמית. יתרונותיה הן בעלויות המזעריות ביחס לסיגריות החד פעמיות, ואדרבא אל מול עישון סיגריות רגילות או טבק. חסרונותיה הם הגודל הפחות קומפקטי שלה והצורך בהתעסקות מוגברת בה. זוהי הבחירה האידאלית למעשנים קבועים המחפשים להוריד בעלויות, למעשנים בעלי זמן ולמעשנים ללא סלידה מהתעסקות יום יומית.

עישון סיגריות רגילות נגד סיגירות אלקטרוניות

כפי שמצויין לעיל, עישון סיגריות אלקטרוניות מביא איתו יתרונות רבים. המעבר אליו מומלץ מאוד למעשנים הרוצים לצמצם בעלויות תחזוקת העישון שלהם, בנוחות הנשיאה שלהן, בהתעסקות מופחתת בהן ובהפחתת תופאות הלוואי והסכנות שמגיעות עם כל תהליך עישון וצריכת ניקוטין.

לסיכום

במאמר זה הסברנו את מאפייני הסיגריה האלקטרונית. ניכר כי היא אופציה נהדרת למעשנים קבועים מכל הסוגים ובכל התכיפויות. שפכנו אור גם, בשאיפה, על סוגי הסיגריות האלקטרוניות השונות אותן ניתן לרכוש ובהן ניתן להשתמש. פופה טבקו מציעה מגוון רחב של סוגי וויפים וסיגיריות אלקטרוניות, של טעמים שונים, ושל דרכים שונות, זמינות ונוחות לביצוע מעבר מעישון סיגריות רגילות או מטבק – לעישון סיגריות אלקטרוניות.

לסיכום

אהבתם? שתפו!

עוד תוכן באותו נושא...

אביזרי עישון
עישון
אביזרי עישון

בעבר הלא רחוק עישון היה נעשה בעזרת סיגריות בלבד. הסיגריות היו מגיעות אלינו בתוך קופסה, וכל מה שנותר לנו היה להדליק את הסיגריה ולהנות מכמה

Scroll to Top

חברי פופה טבקו?

התחברות
הרשמה

הרשמה דרך רשתות חבריות

או לחלופין

התחברות דרך רשתות חבריות

נרשמים לניוזלטר ומקבלים

קופון בגובה 5% הנחה!

*בעת רישום הינך מאשר\ת קבלת דיוור מאיתנו *קוד הקופון תקף ל48 שעות בלבד, לא ניתן לשימוש עם קופונים אחרים (ללא כפל מבצעים) ט.ל.ח

היי!

עזרו לנו לשפר את השירות שלנו על ידי מענה על שאלון קצר

מה לדעתך ניתן לשפר באתר?

*שאלון זה הינו אנונימי