סיגרים קובנים למתחילים: המדריך המלא לבחירת הסיגר המתאים לכם

ראיתם פעם סרט של אל פצ'ינו – סיגר בפה, עשן מסביב, אווירה של המאפיה האיטלקית? אז זהו, שזה בדיוק זה. עישון סיגרים זה תחביב נפלא. בוא ללמוד על הסיגר הקובני, הפרארי של הסיגרים – מהו מקורו, מה מיוחד בו, היכן רוכשים, איך לבחור ועוד.

הקדמה

סיגר הוא מקבץ של עלי טבק מיובשים ומקובצים. הוא בנוי בצורה עגולה, ולרוב יגיע בגוונים שונים של חום. אופן עישון הסיגר שונה משאר סוגי העישון השונים (טבק, סיגריות, סיגריות אלקטרונית וכד') – את הסיגר מוצצים לתוך הפה, לרוב לא לוקחים את העשן שיוצא ממנו לריאות.  גולת הכותרת בעולם עישון הסיגרים הוא הסיגר הקובני –הפרארי של עולם הסיגריות. 

מקור הסיגר הקובני

הסיפור של הסיגר הקובני מתחיל במאה ה-19, באופן לא מפתיע – בקובה הרחוקה. בתקופה ההיא, עישון סיגרים היה נפוץ בהרבה מעישון סיגריות. התעשייה הייתה אז חזקה ובעלת השפעה על השוק החופשי של העולם כולו. קובה הובילה בזמנו את תעשיית הסיגרים בעזרת איכרים קובניים רבים שהחלו לגדל טבק בשדותיהם בניסיון להיכנס לשוק.

הסיגר הקובני כיום

נכון להיום, הסיגר הקובני נחשב למוצר הנחשק ביותר שניתן להשיג בשוק הסיגרים המודרני. זהו למעשה סמל סטטוס – מתרבות הPop Culture, דרך אנשי עסקים מצליחים ועד לאבות אמריקאים קלאסיים בעל האש של יום העצמאות האמריקאי – הסיגרים הקובנים משחקים חלק גדול בכל אירוע בעל חשיבות, בעבר וכיום, ונחשבים למותרות שמייצגת סטייל ואיכות.

סיגר קובני VS סיגר רגיל

סיגרים רגלים נוטים להיווצר במפעל, על קו עבודה קבוע, לעיתים ללא פיקוח חד. העובדה הזו מובילה חברות רבות למכור סיגרים באיכות נמוכה. מחיר הסיגר לא בהכרח מעיד על איכותו – הסיטואציה לא עד כדי כך פשוטה. סיגר טוב צריך להיות מוכן בקפדנות, תוך שמירה על קוים מנחים במטרה לשמור על טעמו ועל הארומה שלו. סיגרים קובנים הינם מוצר יקר ונחשק כיום. הם מיוצרים תמיד בעבודת יד ונשמרים באופן דייקני בכדי למצות את הארומה ואת טעמם, ביחד עם שמירה על מאפייני טמפרטורה ולחות ספציפיים, כל זאת בכדי לא לפגוע באיכות הסיגר.

יתרונות הסיגר הקובני

כפי שצויין לעיל, לסיגרים הקובנים יתרונות רבים. ריכזנו לכם ארבעה יתרונות ספציפיים שישפיעו על החלטתכם – האם להשקיע בסיגר קובני, או שמא לקנות סיגר רגיל וזול:

1. טעם טהור וענייני

בשל מרכיבי הסיגר הקובני, המכילים בעיקר טבק איכותי שגדל בהשגחה ובקפדנות במטרה לשמור על טעם טהור וענייני, נקבל טעם עשיר, מרוכז ואיכותי בעת עישון סיגרים קובנים. זהו אחד המאפיינים הכי אטרקטיביים של הסיגר הקובני – מעריכי הסיגרים למיניהים יכולים להעיד על כך.

2. איכות גבוהה, סטנדרטים גבוהים

בשל סמל הסטטוס שמהווה הסיגר הקובני, ובשל ההיסטוריה העשירה שמביאה התרבות שמאחוריו, חברות מבוססות שמייצרות סיגרים קובנים שואפות לעמוד בסטנדרט גבוה ואיכותי. לא הסתם הם נחשבים לבחירי הסיגרים בעולם – הם מיוצרים בעבודת יד, תוך בקרה סדירה ומדוקדקת לשמירה על קו איכות גבוה.

3. יישון הסיגר הקובני

כמו בכל סמל סטטוס – יישונו ושמירתו של וויסקי טוב, לצורך הדוגמה – גם בייצור סיגרים קובנים קיימת חשיבות גבוהה לשמירה על תהליך יישון ארוך שמטרטו לאזן את אלמנט הלחות של הסיגר – הלא הוא אחד מהמרכיבי םהעיקריים לאיכותו, ואת הארומות הטבעיות של הטבק שיורגשו ויאפיינו אותו בזמן עישון הסיגר הקובני.

4. ביטחון מוגבר

עקב שמו המבוסס של מוצר הסיגר הקובני, ייבואם הוא רשמי ובעל בדיקה מקיפה במטרה לאמת את איכות ומקוריות הסיגר. לא סתם הסיגרים הקובנים יקרים – הם מוצרי בוטיק בעלי היצע מוגבל וביקוש גבוה – זוהי הדרך המתבקשת לשיווק מוצר מאיכות כזאת.

כיצד בוחרים את הסיגר המתאים לכם

בכדי לבחור את הסיגר הקובני האולטימטיבי עבורכם, נבחן מספר מאפיינים:

1. גודל הסיגר 

במקרה הזה, הגודל כן קובע. חשוב להבין מה פרק הזמן אליו אנחנו שואפים בעישון ולהתאים את גודל הסיגר שנקנה אליו. נהוג ואף לא מומלץ להפסיק סיגר באמצע.

2. פוזה או הנאה

קיימות שתי אסכולות עיקריות לעישון סיגרים – עישון לפוזה, או עישון להנאה. חשוב לזכור, סיגר טוב לא צריך בהכרח להיות יקר! קניית סיגר קובני ממותג מוכר ביוקר לא תהיה בהכרח אידאלית למעשן מתחיל – ישנן חברות פחות מוכרות בעלות מוצרים נהדרים, ללא פוזה, במחירים זולים יותר.

3. סיגר לכל כיס

חשוב לבחור בתקציב ריאלי לנו, בכדי לעשן באופן שבו נוכל להינות מהאקט, ולא לחשוב לכל אורכו על כמה כסף בזבזנו. בעישונים הראשונים ניתן להשקיע יותר בכדי לנסות ולהבין את הטעמים השונים, דרך סיגרים איכותיים. עם הזמן, נמצא את הסיגר שמתאים לנו, ונוכל להתאים עלות אל מול איכות.

לסיכום

קניית סיגר קובני בפעם הראשונה היא חוויה שלא תשכחו. פופה טבקו כאן כדי להפוך את החוויה שלכם לאידאלית ולבלתי נשכחת. תגיעו פעם אחת, לא תוכלו לעצור את עצמכם מלשוב בעתיד. ברוכים הבאים לעולם עישון הסיגרים הקובניים!

לסיכום

אהבתם? שתפו!

עוד תוכן באותו נושא...

אביזרי עישון
עישון
אביזרי עישון

בעבר הלא רחוק עישון היה נעשה בעזרת סיגריות בלבד. הסיגריות היו מגיעות אלינו בתוך קופסה, וכל מה שנותר לנו היה להדליק את הסיגריה ולהנות מכמה

Scroll to Top

חברי פופה טבקו?

התחברות
הרשמה

הרשמה דרך רשתות חבריות

או לחלופין

התחברות דרך רשתות חבריות

נרשמים לניוזלטר ומקבלים

קופון בגובה 5% הנחה!

*בעת רישום הינך מאשר\ת קבלת דיוור מאיתנו *קוד הקופון תקף ל48 שעות בלבד, לא ניתן לשימוש עם קופונים אחרים (ללא כפל מבצעים) ט.ל.ח

היי!

עזרו לנו לשפר את השירות שלנו על ידי מענה על שאלון קצר

מה לדעתך ניתן לשפר באתר?

*שאלון זה הינו אנונימי