עולם הסיגרים הקובנים: הכירו במותגים המובילים ובתהליך הייצור

אין מעשן שלא שקל פעם את האופציה המוטמעת עמוקות כל כך בתת המודע שלנו – עישון הסיגר הקובני. זהו למעשה מוצר העישון הנחשק והנחשב ביותר בשוק הפתוח כיום. לעשן סיגרים קובניים בסיטואציות חברתיות זו מותרות בה רבים חושקים. בואו להכיר את המותגים המובלים בתחום ובתהליך הייצור של הסיגר הקובני.

הקדמה

סיגר קובני – סמל סטטוס לאיכות, קלאס וסטייל. בעולם הסיגרים, שהוא בעצמו מכיל פוזה לא קטנה והנאה לא נתפסת, קיים המונח הזה שמעופף מעל הכל, מסתכל מלמעלה על המתחרים שלו – הסיגר הקובני. מה הופך אותו לכל כך איכותי? מהו מקורו? כיצד הוא מיוצר? מהן החברות המומלצות שמייצרות אותו? במאמר זה נענה על שאלות אלו, ועוד.

מהו סיגר

סיגר הוא מקבץ של עלי טבק מיובשים, הבנוי בצורה עגולה וארוכה. דרך העישון של הסיגר שונה משאר דרכי העישון השונות (סיגריות, טבק, וייפ וכד') – בעישונו ימצוץ את בסיסו המעשן, וברוב המקרים לא ישאף את עשנו לריאות. מטרת עישון הסיגר היא אינה לצרוך ניקוטין, אלא לטעום ולהרגיש את הארומה העשירה שלו שנוצרת לאחר תהליך יישון מדוקדק. הסיגר הוא בעצם מקביל לוויסקי בעולם האלכוהול – והסיגר הקובני בפרט מקביל לוויסקי סקוטי איכותי.

סיגר קובני VS סיגר רגיל

בעוד שסיגרים רגלים נוצרים בקו עבודה קבוע במפעל, לעיתים ללא פיקוח חד, ואף באיכות נמוכה, הסיגר הקובני מיוצר תמיד בעבודת יד ונשמר באופן מדוייק וענייני בכדי למצות את הארומה ואת טעמו, תוך שמירה על מאפייני טמפרטורה ולחות ספציפיים בכדי לא לפגוע באיכות הסיגר. כפי שצויין לעיל, אם נמקבל סיגר לוויסקי – הסיגר הקובני יתפוס את מקום הוויסקי הסקוטי, סינגל מאלט איכותי.

ההיסטוריה של הסיגר הקובני

הסיפור של הסיגר הקובני מתחיל במאה ה-19 בקובה. עישון סיגרים אז היה נפוץ בהרבה מעישון סיגריות, זאת לפני הפיכת השוק ועליית הסיגריות והטבק לשלטון. בתקופה הזו, תעשיית הסיגרים החזיקה השפעה קריטית על השוק החופשי של העולם. קובה הובילה את תעשיית הסיגרים בזכות איכרים קובניים רבים שהחלו לגדל טבק בשדותיהם בניסיון להיכנס לשוק. עם השנים, התפזרו היצרנים המקוריים של הסיגרים הקובנים למקומות רבים בדרום אמריקה ובעולם, אך התרבות העשירה הושטתה בבסיס קובה. עד היום חברות גדולות נבנות אך ורק על ידי מוצר בוטיק יחיד – הסיגר הקובני.

הסיגר הקובני בעולם המודרני

הסיגר הקובני נחשב כיום למוצר איכותי, אותו ניתן להשיג דרך יצרנים ויבואנים בעלי שם מוכר וביסוס בעולם. הוא למעשה סמל סטטוס – הסיגרים הקובנים משחקים חלק גדול בתרבות כיום כמאפיין שהופך אדם לבעל חזות עם קלאס. כמו שעון איכותי, רכב ספורט, וויסקי סקוטי בן 30 ודומיהם, גם הסיגר הקובני ילווה במקרים רבים אנשים עסקים בפגישות חשובות, כוכבי קולנוע בזמנם הפנוי, כדורגלנים בימים החופשיים שלהם ומשפיענים רבים מתחומים שונים.

יתרונות הסיגר הקובני

כפי שצויין לעיל, לסיגרים הקובנים יתרונות רבים. ראשית, טעמם טהור ועשיר – הסיגר הקובני מכיר טבק איכותי שגדל בהשגחה קבועה וחדה בכדי לשמור על טעמו האיכותי והנחשב. שנית, ניגע באיכות הגבוהה שלפיו הוא מיוצר. התהליך שעובדים לפיה החברות המוצלחות והמוכרות המייצרות סיגרים קובניים דורש קפדנות ומעקב אינסופי בכדי לשמור על קו מנחה בסטנדרטים שתואמים את ההיסטוריה העשירה ואת המעמד הגבוה שמציג הסיגר הקובני. בנוסף, תהליך יישון הסיגר משפיע גם הוא – יישון נכון של הסיגר, תוך שימת לב לטמפרטורות וללחות הטבק במהלך יישונו, יוביל לארומה אחידה ועשירה ולחווית עישון נפלאה. לבסוף, חשוב לציין כי המותגים הנחשבים בעולם ייצור הסיגרים הקובניים נבדקים במהלך ייבואם. רכישת סיגר קובני ממותג מוכר ואהוב תוביל לחווית עישון סדירה ובטוחה.

תהליך ייצורו

בכדי לייצר סיגר קובני איכותי, עובדות חברות הייצור לפי תהליך עבודה קבוע בהשגחה גבוהה ותמידית. תחילה, שותלים טבק מזרעים איכותיים בקובה הרחוקה. לאורך גידול הטבק, יישמרו ויבדקו באופן תכוף גודל, גיל, איכות וריכוז הטבק בכדי שיעמוד בסטנדרטים הגבוהים. לאחר שהטבק גדל, חותכים את עליו בצורת עיגול ומקבצים אותו. השלב הבא הוא תהליך היישון – בו יישמרו מאפייני לחות וטמפרטורה קבועים. השלב האחרון הוא עיצוב הסיגר, שנעשה כמובן, כמו כל מוצר בוטיק בעבודת יד מלאה מבית אנשי מקצוע.

מותגים מובילים

בשל ההסטוריה הפורייה והביקוש הגבוה בשוק כיום לסיגרים קובניים, קיימות חברות רבות שמייצרות את המוצר בצורה טובה ומספקת, אותו מייבאים לישראל בדקדקנות רבה תוך שימת דגש על ביטחון ואיכות המוצר. המותגים המובילים בשוק כיום הינם: Cohiba, Montecristo, Villiger Premium, La Morena, Little N Wild, Guantanamerra, Backwoods ועוד רבים נוספים.

לסיכום

עכשיו שקראתם על מקורו של הסיגר הקובני, על תהליך ייצורו, על הסיבות שהוא כל כך נחשק ועל החברות המומלצות, הגיע הזמן להתפנק ולרכוש לעצמכם סיגר קובני איכותי! בפופה טבקו קיים מבחר עצום של סיגרים קובניים שונים. בין אם אתם טריים בתחום, או בקיאים בו, מצפה לכם הפתעה נעימה.

לסיכום

אהבתם? שתפו!

עוד תוכן באותו נושא...

אביזרי עישון
עישון
אביזרי עישון

בעבר הלא רחוק עישון היה נעשה בעזרת סיגריות בלבד. הסיגריות היו מגיעות אלינו בתוך קופסה, וכל מה שנותר לנו היה להדליק את הסיגריה ולהנות מכמה

Scroll to Top

חברי פופה טבקו?

התחברות
הרשמה

הרשמה דרך רשתות חבריות

או לחלופין

התחברות דרך רשתות חבריות

נרשמים לניוזלטר ומקבלים

קופון בגובה 5% הנחה!

*בעת רישום הינך מאשר\ת קבלת דיוור מאיתנו *קוד הקופון תקף ל48 שעות בלבד, לא ניתן לשימוש עם קופונים אחרים (ללא כפל מבצעים) ט.ל.ח

היי!

עזרו לנו לשפר את השירות שלנו על ידי מענה על שאלון קצר

מה לדעתך ניתן לשפר באתר?

*שאלון זה הינו אנונימי